Monday, January 2, 2012

Itu satu kerinduan

I said to puan emak before 
that sometimes I really hope
that problems are always be around me.

Setiap manusia tu berbeza.
Memang aku mengaku aku sangat
cepat lupa diri!
Whenever I'm sad or having a gloomy day
then I seek for HIM.
0h..sangat tak patot kan?!
Astaghfirullahalazim...
Ampunkan aku ya Allah..
Sungguh aku hamba-Mu yang tidak bersyukur.

Then Puan emak cakap...
Memang tak sepatotnya bersikap macam tu.
So, masalah tu jadi salah satu
tanda kerinduan DIA kat aku.
Masalah tu jadi tanda sayangnya DIA kat aku.
Sebab..dengan cara tu
aku akan ingat DIA balik...

Kena bersyukurla dan muhasabah diri balik.
Sekurangnya Allah tak biarkan aku 
terus lalai..biar je macam tu.
Dia dah tunjuk jalan,
kita yang kena usaha untuk bergerak kearah tu.
Dan kena rasa bersyukur sangat
sebab ramai lagi yang masih leka
dengan nikmat dan rahmat Allah
tapi kehidupan menyimpang...

Sampai bila nak macam.
Hidup nie sekejap je...
sekadar persinggahan...
Kejar dunia...tak kemana pon.
Nak jugak kejar cinta hakiki...
Lagi best kalau boleh ajar semua kawan2 dunia
jadi sahabat dan teman kat akhirat nanti..
MasyaAllah..

"Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui,
segala yang baik dan yang tersembunyi"

No comments:

Post a Comment