Saturday, July 13, 2013

1st Week Ramadhan 2013

Sumpah rasa nakkkkkkkkk
balik rumah sangat2.
Maybe orang lain nak berbuka dengan family.
Tapi aku time sahur laaaagi teringat mak :(
Time sahur lagi sayu kottt...
Kena paksa makan sebab
time sahur sangat liat nak makan.
mak susah payah buat macam2 sebab nak
bagi aku makan nasi jugak2...
Time sahur wajib dapat minum tea panas 
sorang satu mug.
Mak memang pampered anak2 dia
macam tu dari dulu sampai kitorang dah besaq.

jarang sangat aku dapat tolong mak
kat dapur time sahur.
KAlau time bangun awal nak tolong2 pon
mesti kena kena suruh masuk tidur balik...
"Awat bangun awai sangat,
xdak nak buat apa pon....pi tidoq balik."
sampai sekarang pon macam tu jgak...
So, official job aku cuma jadi
tukang ceduk nasi untuk semua orang
then adik2 yang akan susun dekat meja makan.
*i miss that moment so muchhhh

TApi time berbuka pon teringat jugak.
Terbayang2 je meja makan kat rumah tu..
Since last week dah plan minggu ni nak
balik berbuka kat rumah.

And me myself pon masak sangat dah
bila mak call selang sehari tanya
bila nak balik,
pukul berapa boleh balik...
Mesti dia harap sangat dapt berbuka sama.
Mak seronok ada orang teman dia masak
kat dapur sebelum berbuka.
Bila confirm je plan nak balik kena cancel
rasa sedih je nak bagitau mak.
Macam aku jadi tukang blender
harapan mak nak berbuka sama
tu jadi smoothies...
And then she stop calling....

*sumpah sedih.
I am deadly wanna go home...
rindu makkk

No comments:

Post a Comment