Tuesday, August 4, 2015

DIY Wedding Project

Excited.
AKu memang macam tu, orang lain yang nak kawen,
aku yang lebih-lebih excitednya.
Ye la, tu sebab melibatkan benda-benda yang aku minat nak buat.
Majlis Adik aku.
Iyo, Adik aku yang nak kawen.
Alhamdulillah, jodoh dia sampai dulu.
The first in the family :)
Majlis mungkin bulan 12.
Time semput-semput kakak dia ni nak final exam,
nak kejar submittion date semua.
Hopefully tarikh yang di pilih nanti aku free, even sekejap.
Sebab since 1 and half year dalam architecture ni
tau dah benda-benda ni unexpected.
Hujung-hujung tu la time sesak nafas habis-habisan
punya nak kampoi semua project and assignment.

Few things yang aku lan nak buat untuk dia.

1. Hand bouquet.

Ni contoh yang aku dapat from pinterest,
sebab my sayang ni gila orange colour
so try je la kumpul-kumpul inspiration dulu.

Untuk adik aku punya hand bouquet bunga dah siap buat.
Tinggal nak assemble je.
I plan to make her red blood satin roses
accompanied by gold tulle or net and ribbon,
also with gold pearl.
But then last time I went shopping with her but I just couldn't
find the right gold color exactly like I imagined.
So, I decided not buy any.
Takmau beli sebab terpaksa.
Awai lagi, cuma sendiri yang x sabaq nak buat siap-siap.

OMG, nak upload gambaq asyik
hang pulak...not responding.


Ni yang lama, aku buat as brooch pakai pi kelas hari-hari.

Ni contoh yang aku nak buat tu.



Ini bunganya :)

Tak sabaq nak tunggu siap sepenuhnya.

Untuk diri sendiri aku nak macam ni la
2. Pelamin

Ayah memng awai-awai lagi dah mengharamkan pelamin.
Sebab bersanding tu kan haram, kecuali
di buat secara tertutup
untuk saudara mara terdekat ja.
So, yang kami nak buat ni super simple.
Bukan untuk bersanding.
Just untuk ambil-ambil gambaq ja.

Simle and sweet ja kan (:
Sebab tu nak DIY ja, buat pakai apa yang ada.
Jimat..

3. Backdrop

Backdrop pakai yang aku buat suka suki as hobi ja

For sure this is mine.
Bukan syidah punya.
My initial & his initial <3 br="">OURS.
Ribbon roses

I tried to make few types of flowers.
Just in case later I got some idea how to 
use them.
Sebab nak buat ni leceh sikit dan ikot mood.
So, buat ja sesiap even tak sure lagi finalnya macam mana.


Wood craft.

Siap dah..tapi tak puas hati sebab benang-benang tu tak well balanced.
Anyway, okay la as my first trial kan 
okay...thats all for tonoght kot.
Macam tak percaya sebijik entry ni boleh makan
masa berjam-jam pulak nak siap malam ni.
We'll be continue later....





No comments:

Post a Comment