Sunday, June 10, 2012

Pelik2 je

Sekuel kepada cerita my lappy yang baru kena format.
Ingatkan dah kena format laju sikit.
Tapi tak jugak.
Dah  buat defragment  segala bagai 
last-last kalau bertanding dengan siput pig,
bolehla nak menang tipis.
Sekarang masih lagi dalam sesi taa'ruf.
Tadi nak defrag ( eja betol tak entah?)
pon terkial-kial nak cari kat
control panel pon tak reti.
Dulu zaman guna XP pejam mata pon boleh jumpa.
Sekarang...errr...kena banyak berurusan dengan 
taskbar "search".
(Ter"Riak" pulak aku)

Satu je benda pelik sket pasal benda ni.
Entah macam mane after format
bateri yang patot guna buat 
lempar cakera u tetiba ja dah menunjukkan
perubahan positive.

Mostly memang Compaq users 
dah sedia maklum dengan ketahan bateri lappy ni.
Bateri Compaq memang cepat rosak.
Last2 paling lama boleh tahan pon 
15 minit je (bateri aku specifically)
Charge la seminggu ke...setahun ke
15 minit jugak la yang dia mampu tahan tanpa AC.
Tapi sekarang ni boleh gagah sampai sejam dahhhh..
Well done Incek Batt!!
Alhamdulillah.
Bab2 pengkomputeran ni aku memang surrender.
BAnyak yang aku tak tau.
Boleh pakai buat perkara basic tu pon dah syukur sangat dah.

Adoi...dah melalut. Konklusi entry ni sebenaqnya
bateri aku dah behave sket.
Tu je.
Sekian

p/s~ Cerita pendek pon jadi berjela.... (-_-")

No comments:

Post a Comment