Thursday, December 20, 2012

Jatuh kasih

This is a story bout a gardener
of my campus.
I'm definitely confident 
yang aku dah jatuh kasih kat dia.
Pakcik tu nampak baikkkkkkkkk sangat.
And one thing special bout him,
something yang buat aku rasa
sangat rendah hati bila terserempak dengan dia,
pakcik ni akan bagi salam kat students yang
lalu lalang dekat dia
masa dia tengah siram pokok bunga,
sapu daun kering or etc.

Yes!!!
He's the one yang akan bagi salam 
then cakap,

"Nak pi kelaih ka? Belajaq elok2 cek...."

Sambil senyum yang
boleh terasa manis ikhlas dia kat situ.
Rasa sedih pulak.
Then after tu aku dah nekad,
setiap kali terserempak dengan pakcik tu
aku akan make sure
yang aku dulu akan bagi salam kat dia
before dia sempat bukak mulut (:
And takat ni Alhamdulillah
Pakcik tu cuma perlu menjawab salam je.
Bila tengok dia senyum rasa tenang je nak ke kelas.
Feeling macam perents hantaq kita pi sekolah.
Mood pon terkawal.

Terima kasih pakcik.
Terima kasih Ya Allah sebab
kirimkan pakcik tu untuk kami (:
Alhamdulillah

No comments:

Post a Comment