Wednesday, December 5, 2012

Me, ten years from now

Sambung entry mengantuk hari tu.
Itu hari punya idea,
sah2 dah terbang lepas kemana dah.
Vanished!

Rasanya masa tu aku just nak remind myself
AGAIN,
untuk tidak lupa jadi orang yang bersyukur.
Sebab aku kerap jugak rasa macam hidup aku
banyak je benda tak best.
But immediately aku istighfar.
That way of thinking sangat tidak patot.
Baaaaanyaaakkkkk lagi nikmat yang 
Allah dah bagi untuk aku syukuri
kalau nak dibandingkan dengan sikit kesusahan
yang direnjiskan kat aku.
Alhamdulillah.

Apa pon yang berlaku dalam hidup,
aku sentiasa sedar, akan sentiasa ada
kemudahan disamping kesusahan tu.
Disetiap kesedihan yang aku dapat,
ada madu hikmah selepas tu.
Sedar jugak, rezeki makhluk Allah ni tak sama.
Jadi, sangat tak patot nak rasa dengki
pada kelebihan dan rezeki orang lain.
Patot tumpang happy untuk dia.
Bagi aku, cemburu dalam hal ni perlu.
Tapi cemburu in a good way of course.
Cemburu yang mampu encourage kita
to be a better person.

Kalau nak diteliti, tak perlu langsung
nak rasa tak best untuk happiness org lain.
Tu dah boleh dikategorikan tamak dah tu.
Mungkin dia ada segala kehendak,
tapi takdak apa yang dia perlu.
Sedangkan kita ada segala apa yang kita perlu,
cuma kehendak kurang dipenuhi.
Aku pasti kalau bukan sekarang,
mungkin rezeki aku masih ditangguhkan Allah.
Masih menunggu masa yang sesuai
untutk diturunkan kebawah.
InsyaAllah.....

p/s~ pening dengan entry sendiri. Dalam kepala berselirat tentang banyak hal. Last2 title post lain, content lain...Terpesong.

No comments:

Post a Comment