Monday, May 19, 2014

Dyana Sofya & Abang Library

After kelas straight to library.
Need to find extra references.
Lepas dah dapat buku semua,
sampai kaunter beratur kejap.
Bukanla ramai pon. 
2 orang je depan aku.
Dengar dah abg tu borak...
TApi x clear sangat.
First time aku tgk abg ni.
Before selalunya ada abg berlagak-ketiak-bisul
yang jaga kaunter.
ada dua, tapi selalunya sorang je yang akan duty.

Pasal abg berlagak-ketiak-bisul tu kita hold dulu.
Ok, bila sampai turn aku je,
abg tu tunjuk front page SINAR HARIAN.
"Kenal x sape tu?"

Aku macam.....
"Budak UiTM Perak ke adik dia?" -monolog dalaman.

"Calon DAP Teluk Intan."
Aku sekadar baca apa yang ditulis kat paper tu.

"Kalau saya, saya akan undi dia untuk jawatan tu.
Dia ni bagus. Kenapa?"
"Sebab dia orang muda...berani."
Bla...bla..bla...
semangat betol abg tu sokong si Dyana ni.
Siap tanya aku, aku nak undi Dyana x.
Aku just cakap...depends on her background.
Dia pon mula la Dyana ni budak LAw UiTM Shah Alam...

oooo.....ok2.
Saya tau abg semnagat.
Tapi maafkan saya.
Saya memang sangat blurr katak bab2 politik,
lagi kalau pasal negeri lain.
SAtgi kalau ada masa lapang baru nak stalk 
sikit pasal si Dyana ni.
TAdi kat FB ada nmpak org anti dia..
Tu pasal Dyana x sokong hudud...
tapi dia cakap dia x tolak hudud, cuma xkan undi untuk
melaksanakan hudud.
Ok..roughly I still know nothing about her.
So, no comment yet.

No comments:

Post a Comment