Wednesday, May 14, 2014

Terima Kasih I

Mak dan ayah..
Orang kuat saya...

Im graduating from my diploma at the age 23y/o.
Di mana ada dalam kalangan anak2 saudara mara,
kawan2 mak ayah dah boleh merasa 
duit gaji anak2 aku masih lagi mengharap
duit mak dan ayah untuk sambung study.
Belom bekerja, baru dapat diploma...
sedangkan ada kawan2 batch aku yang tengah buat degree,
final year degree bahkan ada yang dah
grad degree pon....

Tapi mak ayah tak pernah kata apa-apa
pasal tu.
Tak pernah sepatah pon bercakap negative,
berfikir negative.
Yang aku dapat sentiasa adalah dorongan dan semangat
untuk terus gigih melangkah
walaupun ada ketika aku dah hilang kudrat
untuk terus berdiri.
Mereka sentiasa menyokong...
sentiasa mendorong....
Alhamdulillah...aku berjaya jugak
grad on time...dengan pointer yang lebih baik
dari apa yang aku berani impikan.
Alhamdulillah.

Tak termampu nak membalas jasa mak ayah,
sejak lahir hingga hari ni
seluruh isi alam pon x cukup untuk bayar jasa mak ayah.
Sangat bersyukur dapat parents yang tak pernah pressure
anak2 dalam pelajaran.
Di beri kebebasan untuk buat pilhan yang terbaik
untuk masa depan masing-masing.
Itulah mak dan ayah aku.

Dan.....sekarang aku rindu sangat suasana kat rumah.
Xmau dah sambung entry ni.
Boleh menangis jugak aku kat sini jugak
Love u both mak ayah.
Terima kasih banyak-banyak.



Semuanya demi mereka.


No comments:

Post a Comment