Friday, July 22, 2011

Internal crisis

‎"Everyone Wants Happiness,
No One Needs Pain,
But Its Not Possible To Get A Rainbow Without A Little Rain"!
That'z Life...

Just read ur post awak...
one word..

TOUCHED

Yes I am.
Thanx sebab care much bout me.
Sometime bila dah ada org yg terlampau care 
and letak harapan tinggi sgt for my success
rasa macam...
"Mak aii...beratnya rasa tanggungjawab kat bahu ni."
Bertambah2...even macam xkesah sgt pon,
But actually I still care sebab of coz slalu ingat pesan ayah yang..

"Kakak kena jadi contoh untuk adik2"

Kalau ikotkan pon sape yang xnak berjaya...
Sapa yang xnak tiap2 sem dean list???
But still crisis within myself tu macam pretending to be healed je..
Sekarang study happy jgak but lack of passion kot..
Dulu dengar je org cakap, 
buat sesuatu kena btol2...ikhlas...bukan sebab terpaksa
sebab the final result  will definitely different.
Sekarang memang dah btol2 faham kenapa. Sangat2 faham.

I'm not denying that I could make it better,
never give up to give my best  on this new channel that I have to choose.
Yeap, I have to... terpaksa.
Sebab dah xde jalan lain...
Drpda x belajar lgsg it would be better
 trying to cope with this new life..
new field of study..
Hakikat org degil susah nak btol2 berubah hati kot...
Susah nak lupa =)

Faham je yang x semestinya,
dengan keadaan dunia sekarang kita btol2
akan stay in da same field of our study.
Banyak je overseas graduates yang back for good but  still
employed out of their fields.
Itu normal.
Rezeki masing2.. Allah dah aturkan yang terbaik untuk kita.
So0ner or later kita akan tau jugak hikmah semuanya. =)

Hopefully everything will be fine.
Insyaallah....

p/s~ Ptg nanti dh nak gerak gi Sri Iskandar. Tempat yang kalau boley I do want to be there, not just as a visitor but as student...

2 comments:

  1. I broke down in tears after read this...
    Now baru betol2 fhm. Juz to remind u, u are not alone. I'll always walk by ur side. Insyaallah we can get through this together..

    ReplyDelete
  2. thank...out of my intention to disturb ur feeling trough this post..sorry..

    ReplyDelete