Thursday, February 9, 2012

Kriteria?? Hurrmmm...

Tadi berwarung kopi dan
Nasi Lemak Kopi 0 sebentar
bersama Zaim dan Big Boss.
Demand bet0l kawan sorang nie.
Berjela kriteria dan ciri2
gadis pilhan nak mintak aku tolong 
carikan..kononnya.

Nak yang putih la...
tak banyak cakap la...
Sopan santun bagai...
Haaa...memangla aku nie matchmaker handalan.
Mana la reti nak suggest2 ni.
Takat ni yang mana pernah
tolong suggest kat kengkawan takdak pon
yang survive.
S0, amat jelasla keberkesanan
memilih aku nak tolong jadi match maker nie.

Sebenarnya aku sendiri takdala
nak tetapkan kriteria specific.
Salah satunya kalau boleh takmau la smoker.
Bukan apa pon..
even Incek Ayah sendiri seorang smoker tegar kot.
Aku just taknak smoker sebab
tak tahan bau asap rokok tu.
Sesak dada kot..
Lagipon secondhand smoker kan
lagi bahaya risikonya?

Ok. Next and the only one la kot.
Aku rasa cukupla takat tau
hukum agama.
Tak perlu nak berkopiah berserban pon takpa.
Rasanya itu dah merangkumi semua.
Bila orang yang tahu hukum..
ada pegangan agama, 
dah tak perlu risau benda lain.
Takkan orang tau hukum nak tinggal solat?
Kalau orang solat takkan nak
buat perkara yang bukan2?
Kalau dia tak buat yang bukan2,
tak perlula kita nak risau.

Lagipun rasanya kalau tanya semua orang
memang boleh je nak listkan.
Kita nak partner yang macam tu..
macam nie...
tinggi... suara sedap ke..
pandai masak ke..
pandai panjat pokok ke..
reti berkayak ke..
[contoh semata-mata]
tapi once kita dah suka somebody tu
kita tak perlukan sebab untuk explain
kenapa kita suka dia.

Bagi aku, benda tu rasa sendiri..kat hati.
Naturally rasa comfortable.
But still kita tak tau sapa jodoh kita.
Tapi jodoh tu takdir yang boleh diubah-ubah.
Kita boleh berusaha untuk tentukan
dengan sapa kita nak hidup.
[copy sket ayat blogger aritu]

Tak perlu kaya untuk happy..
Tak perlu hidup mewah untuk bahagia..


p/s~ Cukupla takat tu dulu kot. Cont next time..insyaAllah.

No comments:

Post a Comment