Thursday, February 9, 2012

Tetamu tak Diundang

Serius tak boleh belah sekarang ni.
Dengan populasi Charlie yang kian meningkat,
serentak dengan itu entah dari
mana-mana ntah semut merah pon turut
bersekedudukan dalam
rumah aku kat Delima 5-05 nie.
Dulu takde pon.
Mungkin sebab aku dah bertambah manissss..


Kalau menumpang tu buat la cara menumpang.
Kena jugak jaga adab sopan.
Inin tidak ade ke patot
semut-semut ni masok dalam pastik gula aku.
Dah ikat ketat-ketat pon plastik tu.
Tapi semut tak sedar diri ni
punyala gigih gigit plastik gula aku dan
menyelinap masok senyap2. 
Plastik tu tebal kot....

Dah la tu, 
bila kantoi je ngan aku yang diorang ni
dah menceroboh mula la pura-pura
pakat lari kuar dari plastik tu.
Haaa..tau pon takot.
Adala sekor dua yang lagi takmau blah tu
belakon konon-konon cari jalan kuar tak jumpa.
Melilau je atas bawah plastik pastu
masok celah2 particle gula tu balik.
Padahal mulut plastik tu besar kot.
Tipula kalau nak claim yang tak jumpa exit.
Cehh....drama.
Padahal taknak kuar.

Dah tak boleh bagi muka ni.
Gula pon dah nak abes dah.
KAlau boleh, tak mau la beli baru lagi.
DAh nak abes sem dah pon.
S0, aku dah ikat guka tu ketat-ketat
then gulung, gulung, dan gulung lagi dalam
another layer of plastic.
Rasanya dah sesat nak cari tu.
Pandai-pandai la pulang kepangkal jalan
wahai semut-semut sekalian.......

No comments:

Post a Comment