Sunday, July 22, 2012

Bertukar status

Bila go through news feed fesbuk
ternampak la status update kawan-kawan yang dah
dah bertukar status.
Maksud aku, yang dah bergelar isteri..
dah punya suami (:

Comel2 je semua pakat share pengalaman
kena bangun prepare sahur
untuk hubby masing2 sedangkan
selama ni semua mak yang siapkan. (:
Tu semua pengalaman yang akan mendewasakan.

Aku sendiri pon mesti terkial2 jugak nanti.
Kalau stay up lambat
memang wal lepat liat nak bangun sahur.
Nak lepas mulut sendiri pon merangkak-rangkak
ni kan pulak kalau dah kena preparekan
sahur untuk orang lain.
Selalunya bila dah jadi tanggungjawab,
hati ikhlas kerana Allah...
InsyaAllah akan di permudahkan.
Aku yakin tu.

Ni cerita pagi tadi.
Sahur pertama, Ramadhan 2012.
Even start puasa hari Sabtu, tapi aku malas
nak balik umah pon sebab Jumaat malam ada test
dan lagi pulak adik kecik aku
bawak balik kawan dia (lelaki)
tido umah.
So, agak terkepung kalau ada orang luar ni.
Bukan muhrim..
Leceh sket..
Tak boleh la sememeh je keluar sahur,
dengan pijama and rambut gerbang-gerbang.
Kakak cantik mestila kena jaga reputasi,
ye tak? (^_^)

Ok2...mula melalut dah.
Padi tadi bajet aku yang nak kejutkan
Incek B0ss bangun sahur.
Janjinya pukul 5 pagi.
Sahurkan sunat dilewat-lewatkan.
1st alarm bunyi, tanpa berfikir dua kali,
bukan takat dua kali, tapi satu pon tak penuh rasanya.
Fikir separuh je ni.
Aku sno0ze alarm tu.
2nd time bunyi sno0ze lagi.
Mamai terok la tu.
Last2 incek boss jugak yang kejutkan.
Dengan alarm memang liat sket.
Tapi dengan bunyi ringt0ne cepat la celik.
Bukan apa, terkejut..hehehe.

Tu nasib baik la single lagi.
Mau nanti buat macam tu jugak,
kalau dua-dua sepesen je...
pakai tak makan la laki aku tu nanti..
(:

p/s~ harap2 esok dah ada improvement  (:

No comments:

Post a Comment