Thursday, July 19, 2012

Keras hati???

Cik Farah cakap nampak aku dah berubah.
Makin keras hati.

Iye ke?
Kalau nak diikutkan fakta realiti
dari dulu lagi Rasyiqah Raihan tu memang spesies keras hati,
keras kepala segala bagai.
Nampak sangat orang sekeliling tak sedar nie...

Sekarang ni pon bukan timbul isu 
baru nak keras hati tapi
kurang peduli atau dah malas nak ambek peduli sebenarnya.
Now aku dah malas sangat nak ambek port pasal
apape yang tak berkneaan dengan
oksigen aku sangat dah.

I had a friend once said
"Cari bahagia masing-masing"
Thanks to her la sebab atas nasihat berguna beliau
aku rasa hidup aku lebih tenag sekarang.
Yang mana tak perlu aku belajar tolak tepi.
Yang tak penting aku dah boleh abaikan.
Bila dah kurang ambek berat pasal orang lain
baru sedar yang betapa ringannya kepala otak
tanpa semua tu.

Kekadang bila terlampau kisah, sampai satu tahap kita
kita akan rasa penat.
Penat bila macam kira sorang je yang ambik kisah.
Last2 diri sendiri makan hati,
takde sape peduli...

So, konklusinya, cari la kebahagiaan masing2.
Jangan tamak nak kisah pasal orang lain.
Have a happy life wukey (:

No comments:

Post a Comment