Tuesday, February 15, 2011

Al-Fatihah

Pejam celik pejam celik dah hampir 2 tahun lebih meninggalkan Form 5, zaman sekolah, zaman hidup beruniform  dan jugak peraturan yang sangat kekadang annoying. Dalam pukul 22.00 tadi ada mesej masok....Dari seorang junior sekolah dulu...

"Salam. Sama2 sedekahkan Al-FAtihah kepada arwah Cikgu Khairuddin yang telah kembali ke rahmatullah kira2 jam 8 mlm td."

Arwah merupakan cikgu BM yang sangat best. Pernah mengajar aku time aku menuntut di tingkatan 4. Kelas ngan arwah sangat happening dan banyak memberi kenangan manis dalam hidup aku sebab dalam kelas arwah jugak aku banyak kumpul memori ngan arwah Sarhan (91-10). Disebabkan arwah suka buat sesi public speaking (yang semestinya dalam bahasa Melayu) aku selalu dikenakan oleh arwah Sarhan. Caranya menarik. Arwah akan start point sorang student untuk start the session, then that person kena lak point kawan2 dalam kelas untuk kedepan bercakap lak. Tajuk bebas. Kalau lelaki panggil kawan pempuan, and vice versa.

 Time2 cenggini la arwah Sarhan dulu suka dok pekena aku. Especially perli2 cara aku bersin!! Sheiisshhh...ada ke patot??!! Huhh..memaang sangat x patot ok! tapi aku tau, xda niat jahat lain hanya sekadar nak menyakat kawan sekelas semata-mata. tu yang buat suasana kelas lagi happening sebab budak lelaki kompen akan back up Sarhan and girls plak kompem2 la akan side aku.. keh keh keh
Menyetan jew time tu masing2. Dia kutuk aku xde bulu hidung sebab tu kerap bersin then aku fire dia dahi spotlight!! haaa...amek kau! NAsib bek arwah cikgu Khairuddin sporting. Iye kan jew ke'sarkastik'an kami tu..huhu..

Tapi tu semua cerita lama...yang hanya tinggal kenangan untuk kami semua warga SAINA yang sama mengenali dua insan istimewa ini...

Al-Fatihah kepada Arwah Cikgu Khairuddin dan Arwah Sarhan.. Semoga ditempatkan dalam kalangan orang2 yang beriman dan beramal soleh...


Suatu hari nanti kita pon akan menyusul depa jugak. Cuma cepat atau lambat dan cara yang macam mana ja kita xtau lagi. So, sama2 la kita memanfaatkan setiap detik nafas masih dipinjam Allah untuk mengutip bekalan yang mampu mnjadi pelampung kita untuk menentukan antara syurga dan neraka selayaknya kita nanti...

No comments:

Post a Comment