Sunday, February 20, 2011

Penyakit lama datang balik =(

Fon celcom nombor postpaid cam biasa
aku sorok bawah bantal jew..
Tu pon sebab tu nombor yang private aku and my family je slalu  contact.
Tadi check tetiba nampak mesej dar mak..

"Kak, mak rindu kakak. Nanti kol mak"

As simple as that
tapi aku rasa touched, deep inside by those words.
Owang rindu mak jugak....sangat2!!
Camtu la mak aku... bukan saja2 xnak kol
tapi terlalu xnak mengganggu aku..
Rasa bersalah sangat macam gaya aku x ingat kat mak dah.
Walhal Jumaat malam baru kol umah..
Aku pon rasa benda yang sama...
penyakit homesick aku xpernah surut even um0 skg dah cecah 20
So what??
Aku xkesah kalo ada orang tanya asal muka cam x cukup garam
aku jawab jew..."ingat umah, ingat mak"
Ada yang gelak, ada je yang cakap aku ni x matured
ade  je jugak yang cakap aku anak manja segala bagai
As long as aku x kacau mak orang lain
x pinjam mak orang lain apa nak kisah...
Kalau ada yang layak argue pon adik2 aku jew..
tu pon sebab diorang share mak ngan aku..
tapi papepon mak tu mesti la jadi mak aku dulu baru ada diorang..
Ahahaha.. mandat jadik Kakak.. =)
Aku rindu adik2 aku jagak....Sob3!!

Maybe jiwa rasa kosong x semangat bila agak lama x jumpa diorang
but then aku sedar jugak 
bulan x baca Quran langsung...
Matsurat pon x...
takat pegang Qurang baca Yassin tiap2 malam Khamis jew...
Bukan xtau yang sehari tinggal Quran
40 dia tinggal kita...
tau jew!!
Tapi  still xnak amal betul2...
X dinafikan iman manusia ni sentiasa bertambah dan berkurang...
So, aku keep praying so that Allah sentiasa meningkatkan iman aku
dan juga mantapkan iman aku pada-Nya..
Umat Muhammad akhir zaman..
macam ni la..
Tapi aku sentiasa yakin yang
He's always be there..
wherever we are..
whenever it is...He's there..
always by my side..
i know that.
Thank you ALLAH

No comments:

Post a Comment