Friday, February 18, 2011

Renung²kan

Aku quote suma ni dari ayat member  aku dalam note beliau kat fesbuk
S0, sam la kita renungkan perkara nie.... (^_^)

"kita manusia biasa.. mesti ada jugak cacat cela dlm diri kita.. x semua dalam diri kita perfect.. tp kita boleh mencuba ke arah itu... kita tak akan jadi perfect tp at least kita boleh jadi lebih perfect dari sebelumnya kan??? aku ckp bukan utk korg saja.. tp aku refleks jugak dlm diri aku......

tiada happy selamaya dalam persahabatan.. mesti ada kala kita akan menangis dan marah... tp itukan corak hidup.. kalau cuma ada satu corak je, x mungkin menarik...

dalam surah AL Fussilat ayat ke 34 bermaksud
"tolaklah kejahatan dengan sebuah kebaikan, nescaya engkau akan dapati musuhmu akan menjadi seolah-olah saudara"

Yess.. ada betulnya jugak... sebab kebaikan boleh menundukkan sesuatu kejahatan.... walau tidak sekarang,, lambat laun kejahatan akan mengenal kebaikan...

yes, i admit, bukan senang untuk memaafkan seseorang yg telah acap kali melakukan kesalahan terhadap kita... aku sendiri sedang melaluinya... sebab tuh aku ckp entri ni bukan utk korg, malah utk diri aku jugak...
tp kdg2 kita perlu lupakan kejahatan tuh utk menjadikan hati kita lebih tenang......
aku tahu dlm hati aku masih ada sakit hati... tp at least aku masih mendoakan agar mereka kembali ke pangkal jalan ... itulah yg terbaikkk..... 
ALLAH maha memahami kita semua... amin

No comments:

Post a Comment