Wednesday, May 19, 2010

Kun Fayakun...

Ntah nape tetiba arini aku banyak muhasabah diri tentang pathway of life...Yeap, btol!! Cam tetiba dapat hidayah plak. Semalam baru aku tau yang Abang Acapkali (Muhammad Afif Asyraf)  telah kembali ke Rahmatullah pada 30 Januari 2010..Leptospirosis. Al-fatihah buat arwah...

Sedar x sedar dah 2 3 orang SAINARIAN yang sudah maju terlebih dahulu ke alam seterusnya. Arwah Abg Ayan (Azmer Syazwan) meninggal sebab eksiden tahun lepas kalo x silap. Batchmate Abg Acapkali jugak.... Al-Fatihah juga buat arwah...

Salah seorang adik beradik Supermassive XII, Ahmad Sarhan Ahmad Khan juga turut sama terlebih dahulu menemui penciptanya pada 11 Mac 2010......Al-Fatihah....

######################
Innalillahiwainna ilairajiun......
"Dari Allah kita datang, kepada-Nya jua kita kembali.."
Aku boleh rasa perasaan kakak arwah Abg Acap. Btol!! Perasaan yang x boleh nak elak bila orang yang slalu jadi geng lepak tetiba dah xde kat sisi. O00wwhhh, Ya Allah! Tabahkan lah hati mereka yang ditimpa ujian-Mu Ya Allah!

Sungguh, xdapat aku nak bayangkan kalo aku  kat tempat Kak Nadya. Macam2 yang aku bayangkan kalo aku ditempat beliau...Nauzubillah..
Kau panjangkan;ah umur kedua ibu bapaku ya Allah, umur adik2 ku, saudara-maraku, guru2ku dan sahabat2ku ... Sesungguhnya aku amat menyayangi mereka...

Ako xboleh bayang kalo tetiba xde sape nak lepak2 ngan aku , teman aku pi ziarah kubur Tok, bawak aku merendek keliling kampung (aku x reti bawak mot0)....   pimpin tangan aku bila nak melintas jalan besar (aku paling takot melintas jalan sensorang).....Belikan c0klat ntok aku (adik aku skolah kat Langkawi)...Menyemak kat bilik aku(bilik depa semak sampai x syok nak lepak. tu yang dok mai menempek kat bilik segak...huhu)....lepak2 atas katil sempit aku, suma 4 bradik atas satu katil tros..... tolong siang ikan darat (aku paling xska siang ikan darat)... lepak2 kat meja makan ramai2... order  itu ini sesuka ati dy je (nak manja, skali-skala kononnya)...main kad UNO sesama...Chess,, congkak.. pi Nat Sabtu ramai2..

See....camne nak  hadapi hari2 mendatang kalo teman semacamtu pergi yang xkan kembali lagi... Boleh hilang akal aku...X mustahil. Btol, sesuatu yang berlaku mesti ada hikmah disebaliknya.   Dan Allah xkan beri kita sesuatu ujian atau dugaan yang x ,mampu kita nak galas....

**********************************
Aku tengah cuci pinggan berjemaah kat belakang umah Tok ngan Paknjang and makndak... Biasala, Paknjang kaki ngusik. Di sembur air paip kat aku time tengah syok2 mancuci tu.. Aku pon ape lagi..

"Tok tengok Paknjang nie. Dia....." Ya Tuhan.....

Paknjang terkedu! Aku and Makndak pon sama. Mak aku menjenguk dari pintu belakang tengok kami. Time tu aku tergamam sendiri coz  kitaorang tengah basuh pinggan ntok kenduri Tahlil and Yasin ntok arwah tok yang ke-100 hari...

No wonder la Rajo0 yang time tu baru 5 tahun pon terpanggil2 Tok bila baru bangun dari tido dalam buai. Ye la, dah biasa tok yang jaga dy. Bila celik mata tros cari Tok. Tapi Alhamdulillah dy pon jenis matang dari um0. Dy pown teredar sendiri yang tok dah xde ngan kita org. Tros dy senyap balik dalam buaian dy.... Cuna bila pi tadika, 2 3 bulan awal tu Rajo0 jadi pendiam..x banyak cakp..

P/S~ Kakak rindu Tok sangat2...Lama dh x sempat pi jumpa tok. Lama kaka x cuti balik kampung. LAst pon pi ngan Abang bulan 2 ari tu.. Smoga Tok gembira kat sana. Sayang tok... Al-fatihah...

~Ckah23~

1 comment: