Sunday, May 16, 2010

Owwhh hati.. Be patient!!

Ari ni weekend. Suppose aku can say HOOREY sebab bila weekend mesti la. Bila cuti, xda kelas. Bila xda kelas mestila releks. Tapi suma tu x berlaku dalam diari hidup aku. Sedey k?? Hmmm..ok I admit!! SEDEY!! Tipula kalo aku cakap aku x rasa pape bila rumah ni kosong bila weekend. Juz me! Only me!

Xpe, aku xley nak manja2 sangat skg. I'm already 19!! Dah tua rupanya aku. Dah 19 tahun aku bernafas di bumi ALLAH ni. Alhamdulillah. Bila renung2 lama sket kat 19 tu baru aku perasan something.. Ada korang perasan x??

Ok2, aku gtau tu maknayan tahun depan aku dah msok doploh = 20. Ishh3!! Cepatnya masa berlalu.. Ni la my last TEEN title of my life!! Yeap, something that cant be repeated anym0re! NEVER and EVER!!

                                   ##################################

Agak dah terlari dari tujuan utama dari tajok en3 aku ari nie. Actually aku nak story mori bout feeling yang baru melintas kat ati aku tadi! Btoll, juz bout nan0 second b4!! Sumpah x tipu. Bila terdetik je, tros bukak dashboard, click new post.

Tetiba aku tringat kat Yana, one of my bets buddy during highschool dolu2. Skg ni baru aku btol2 paham apa itu rasa sedey yang dy rasa bila dy tengok aku tgh siap2 nak kuar jumpa mak aku yang datang melawat kat hostel time weekend dolu.



TOUCHED!!! (maybe) Coz aku ingat lagi tengah aku dok maintain tudung depan mirror hujung katil dy dulu, dy penah cakap kat aku...

"Syoknya mak mai tiap2 minggu. Macam aku ni setahun skali pown blom tentu. Time anta aku dulu pon mai ngan ayah aku ja".

Jujurnya, aku terSENTAP! Bukan marah, tapi tumpang simpati. Aku tau Yana kuat. Btol! Dy sangat kuat and tabah. Sepanjang 5 tahun kitaorg berkampung kat SAINA dah boleh baham sangat ati per0t kengkawan suma. Memang femly yana dok jauh. Nun kat BAling sana. Kami lak skolah kat PokSEn.

Tapi dy xpenah merungut. Juz saat tu je kot maybe dy tengah teringat kat femly. Yela mak aku boley kata alm0st every week datang hostel. Tapi tu dolu la....

Cam aku kata, baru ari ni, detik and saat ni aku paham perasaan dy time tu. Sebab? Sebabnya, aku pon dah jauh dari femly. Jauh yang x memungkinkan diorg boley datang melawat or fetch me during holiday. Suma I'll need to do by my own. Kena independent! Ye la, xkan nak datang dari Kedah nak amek aku balik dari N9 ni kot. Agak mustahil sangat2 mustahil la nak berlaku except kalo diorg dah ada kat  Melak and otw nak balik Kedah, sesame!

Tapi xpe, tu len cite. Skg ni aku jelez gile bila tengok Aina (housemate aku skg) kuar ngan parents dy EVERY WEEKEND!! Huhuhu...ati concrete la aku kalo x rasa pape. Tapi xpela, at least Makndak dekat ngan aku, kat Puchong tu je!!

I whispered to my heart ~oowwhh hati, sabar lah kamo0~

Yeap, tu je yang mampu aku buat. Kalo homesick aku dah menjengah, oh nothing can help me! Really, penyakit yg x penah hilang dari aku. Even dah duduk hostel since f1, still xleh nak ubatkan.  Tapi xpe, agak lega sket c0z maybe esok Makndak nak drop kat umah aku dulu. Jumpa dy pown sama ja cam balik KEdah. Geng yang palinnnnggggg rapat!!

Okeys.... gotta go... Papye!!

P/s~ xsabo nak tggu ari esok. Selamat ketemu!!

~Ckah23~

No comments:

Post a Comment