Wednesday, May 5, 2010

Red Car vs Blue Car

Dah lam aku aku x drive.... ke'gian'an melanda diri!!!  Aaarrrggghhhhh!!!!!! Bila nak balik umah nie? Memandangkan lesen mak ak sita "tolong" simpankan dulu c0z ak kna balik kolej b4 lesen tu siap dulu...

Hmmmm....tetiba ak teringat balik keta yang ayah aku penah belikan ntok aku and adik aku time kitaorang tadika dolu2... (^_^) Kereta yang boleh dibawa kemana jua, sesedap rasa tanpa perlu pening memikirkan petr0l + Road tax + LESEN!!!! HEAVEN tol!!!

Ala2 ceni la keta aku..unggul kan???

Dolu2 zaman aku, ada kereta kayuh kaki ala2 kartun Flinstone tu... Kiranya, sapa yang dah ada basic nek beskal x jatuh tu dah kira TERAMAT lah layak ntok memandu kereta2 beknenaan.



Seingat akula, ayah aku ni amatlah sporting dalam hal2 membeli barangan mainan zaman aku and adik aku kecik dulu. Xyah rengek2, bodek2 pon beliau akan dengan sendirinya bermurah ati membelanja kami... (^_^)V



Tapi satu je la, pe patern yang dibeli mesti duplicate punye.... Satu ntok adik aku  another one aku punye. Kaler je yang bebeza...

Satu ari tu, time tu Kitaorg b3 (aku, my dad, adik aku) kuar jalan2 area POKsEN je pown. tengah dok lalu senuah kedai Ah Pek ni.. "nak dak qheta cmtu ayah nak bli??".... Waaa..adakah ini fantasi??.. No, no, no!! ini btol2!!



Hehe..balik senyum sampai jumpa side burn!!! HEAVEN!!!

mak tanya " Awat nie??"... sedekah double jerk kat mak sambil mata jeling belakang. ayah aku dengan gagahnya tengah bawak kereta2 kami (cheeewwwahh) masok umah. Keta baru, mau kasi test dulu...

Tengah menjalankan ujikaji tu, berita sedey!!! Keta baru aku yang masih dalam kiraan nano secong jadi hak aku tadi tu didapati telah ROSAK!!!!

TIDAK!!!!! IMPOSSIBLE!!!

SEdey nie...isk2!!!


Tapi tu la kenyataannya.. ayah aku dengan susah payahnya pegi kedai balik ntok pulangkan bangkai keta  tu.

Tapi memang btol, setiap yang terjadi tu mesti ada hikmahnya... isk3!!! Bila balik je aku dapat keta yang lagu super power!! hahaha...dapat keta besi kaler merah.Lagi canggih dari yang awal tadi. Yang secong ni moden banyak r, yang memula tu bley kate dah retro dah!!

Maknanya, equation yang aku boleh buat ialah keta adik aku = retro, keta aku= modern + canggih + superb!! In conclusion mampus adik aku jeles gila pig kat aku...



Sejak itu kami pon berlagakla sesama sendiri, memandu langgar2 antara satu sama lain...sampai la keta adik aku tu jahanam pecah dulu. Body keta dy plastik, aku besi!!! Kompem2 la aku yang mampu betaham semantara rangka keta dy btukar menjadi fosil secepat mungkin...

P/s~ sekarang keta tu pown dah jadi fosil, berkarat and selamat tertaman kat bawah ampaian blakang umah aku...

No comments:

Post a Comment